Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

5 Που πας ρε Γκόρτσο;



Αντιγράφω απο το Skype το διάλογο που είχα πριν λίγες μέρες με τον κύριο Α.Χ, διοικητή μου τότε εκεί στα βόρεια(ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και συνομιλητή - φίλο πλέον τώρα που αποστρατεύτηκε.
Η συζήτηση εκείνη την μέρα περιστρεφόταν γύρω απο τις γενιές και την σχέση που μπορούν να αναπτύξουν προς όφελος όλων.

Α.Χ
- "Να σου δώσω ένα παράδειγμα που δείχνει ότι όλοι δεν είμαστε για όλα.
Πες ότι έχετε έρθει στη πόλη μας και έχουμε βγει το μεσημεράκι για καφέ στο πάρκο.
Εγώ έχω την φαεινή ιδέα να σε προκαλέσω να παραβγούμε απο την καφετέρια μέχρι την βρύση - είναι 70 μέτρα απόσταση- και ο χαμένος να πληρώσει τους καφέδες.
Υπάρχει ποτέ περίπτωση εγώ με 25 χρόνια παραπάνω απο σένα όσο υπέρβαρος και να είσαι να σε κερδίσω;
Θα με βλέπουν οι φίλοι μου στα παγκάκια και θα μου φωνάζουν:
Που πας ρε Γκόρτσο;"

E.C
- "Δεν αντιλέγω σε αυτό αλλά το γεγονός ότι σας περνάω κάποια χρόνια δε σας κάνει λιγότερο χρήσιμο απο τους νεότερους στην κοινωνία.
Σε κάτι διαφορετικό αν συγκριθούμε θα με κερδίσετε σίγουρα"

Α.Χ
-"Δεν ειναι ανταγωνιστικό το πράμα.Στην ηλικία μου οφείλεις να ξέρεις οτι μπορείς να συμμετέχεις στα πάντα, οτι μπορείς να είσαι αρωγός των εξελίξεων και συμμέτοχος αυτών.
Δεν μπορώ εγώ να παρακολουθήσω απόλυτα τα πράματα όπως τρέχουν για πολλούς λόγους, αλλά μπορώ να λειτουργήσω με την εμπειρία μου και την γνώση μου συμβουλευτικά.
Εσείς θα δημιουργείτε και εγώ θα σας βοηθάω ώστε να μεγαλώσει ότι φτιάξετε με ασφάλεια και φυσικά όπου χρειαστεί θα υπηρετήσω ως στρατιώτης κι όχι σαν διοικητής.
Εγώ πήρα σύνταξη ως τέτοιος, εσείς έχετε τώρα στα χέρια το τιμόνι και αν επιχειρήσω να σας το κλέψω θα ρίξουμε το καράβι στη ξέρα"

E.C
-"Δλδ λέτε πως οι άνθρωποι στην ηλικία την δική σας και του πατέρα μου, είναι χρήσιμοι σαν Νέστορες και λιγότερο ως ηγέτες"

Α.Χ
-"Αυτό ακριβώς λέω - χρειαζόμαστε έναν νεο άνθρωπο να έρθει και να αλλάξει τα πράματα.
Προυπόθεση αυτού είναι κάθε Γκόρτσος να πάρει την μαγκούρα του και να παραχωρήσει την θέση του στον Μαντά που έρχεται με όρεξη και δύναμη να προσφέρει.
Όσο παραμένει και το παίζει τζόβενο και προσπαθεί να πείσει (τον εαυτό του πρώτα) ότι επιτελεί έργο και γελοιοποιείται και κακό κάνει.
Είναι αρετή να ξέρεις μέχρι που φτάνουν οι δυνάμεις σου και να προφυλάξεις εσένα και τους γύρω σου, γιατί όταν το καράβι βουλιάξει δεν πνίγεται μόνο ο καπετάνιος.
Αυτό ισχύει για εκεί ψηλά και για τα δικά μας, όποια κι αν είναι..."

5 σχόλια:

BLUEPRINTS είπε...

προϋποθέτει να έχεις μυαλό, και να γνωρίζεις τα όριά σου, και να μην γελοιοποιείσαι γενικώς, υπάρχουν άνθρωποι που το καταλαβαίνουν κι άλλοι που όχι

Evil Chef είπε...

Μπλου μου, ο κύριος Ανδρέας είναι ένας τέτοιος άνθρωπος και παρόλη την διαφορά ηλικίας απολαμβάνω να συνομιλώ μαζί του.

Εννοείται πως αυτό που λες είναι προυπόθεση και νομίζω ότι κι ο ίδιος για μην το αναφέρει, το θεωρεί ως δεδομένο.
Μάλλον εξ ιδίων κρίνει τα αλλότρια, αλλά μου έχει κάνει τρομερή αίσθηση το πως σκέφτεται ένας άνθρωπος πρωην στρατιωτικός(που η καριέρα του εκεί θα μπορούσε να του έχει δημιουργήσει μια πιο συντηρητική περσόνα) και πόσο καλή αντίληψη έχει της πραγματικότητας του.

Σμαραγδένια Ρούλα είπε...

Καλό ειναι να ξερεις να αποχωρείς οταν χρειάζεται να δινεις ευκαιρίες ... στους επόμενους....

kovo voltes... είπε...

Ο κύριος Ανδρέας είναι ένας έφηβος στην ψυχή, που δεν τρέφει όμως ψευδαισθήσεις για τη βιολογική του θέση και κανένα μα κανένα μίσος προς το χρόνο που περνά. Χορτάτος εν ολίγοις. Είναι ευλογία να συναντάς τέτοιους ανθρώπους και δεν τους βρίσκεις και εύκολα...;)

Evil Chef είπε...

To αντικειμενο μας εκεινη την μερα δεν ηταν η αποχωρηση ή μη σε καποια ηλικια, αλλα το πως οφειλουμε να τα εχουμε καλα καθε εποχη με το εαυτο μας.

Δε δεχομαι τις αποχωρησεις των ανθρωπων παα μονο οταν πεθαινουν, πιστευω στην συμμετοχη ολων σε οτιδηποτε μπορουν να εξυπηρετησουν αλλα με την υποσημειωση οτι θα ειναι υπηρετες αυτου κι οχι αφενταδες....(κατι αντιστοιχο πιο ευγενικα πιστευει κι ο κ.Ανδρεας)

Ειναι ενας ανθρωπος που δειχνει σκληρος και απροσιτος και αυτη ειναι η αμυνα του, γιατι μεσα του παραμενει οπως τοτε που στα 16 του ετρεχε στους αγρους του χωριου που ακομα ζει...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.