Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

5 Περι ποιησης

Εγω και η ποιηση δεν εχουμε καλες σχεσεις....δλδ για να το διατυπωσω καλυτερα η ποιηση που διδασκουν στα σχολεια και εγω δεν τα βρηκαμε ποτε.
Αιτια κατ'εμε αυτο που εχουν οι περισσοτεροι καθηγητες και προσπαθουν να σε κανουν να δεις αυτα οι ιδιοι βλεπουν στους στιχους και να αγαπησεις αυτα που αυτοι αγαπανε .

Εγω μεσα απο την μουσικη που υπεραγαπω γνωρισα ποιητες και τους προσεγγισα ...με τον Ξυλουρη -τον Βαρναλη , με τον Μικρουτσικο -τον Καββαδια , με τον Θεοδωρακη -τον Ριτσο, τον Νερουδα .
Και θεωρω σημαντικους σαν ποιητες αρκετους που γραφουν στιχους ,γιατι πολλες φορες αν διαβασεις τον στιχο ενος κομματιου στο χαρτι και αγνοησεις την μουσικη που το ντυνει θα βρεις πολλα υπεροχα ποιηματα.
Αλλα ο στιχουργος δεν ειναι ποιητης θα μου πεις αφου το κανει επαγγελματικα και θα σε ρωτησω  "απογορευεται οι επαγγελματιες να ειναι και ποιητες ταυτοχρονα;"

Με τα βαθια νοηματα της ποιησης δε το εχω λοιπον παροτι στα νιατα μου εγραφα τους στιχους στην σχολικη μπαντα μας (που δεν αποτελουσαν ποιηση αφου το εκανα για μελοποιηση αποκλειστικα και συν αυτω δε θεωρησα ποτε τον εαυτο μου καποιον φοβερο ποιητη ή στιχουργο ,αφου ουτε περιεργη γλωσσα χρησιμοποιησα ουτε εβαζα τους ακροατες να διαλυσουν το κεφαλι τους για να βρουν τι θελουμε να πουμε) και προτιμω πιο απλες ποιητικες νορμες που δε χρειαζονται πολυ φαια ουσια να ξοδεψω - θαυμαζω αυτους που γραφουν συνθετα και με πολλα νοηματα και ζηλευω τρελα οσους τα καταλαβαινουν.

Θα τιμησω την χθεσινη παγκοσμια μερα ποιησεως  με το δικο μου τροπο(οχι χρυσο μου δε θα σου δημοσιευσω τιποτα δικο μου απο τοτε ,για τρελο με εχεις;) και με 2 τροπους.

Αρχικα θα αναδημοσιευσω τους στιχους απο ενα τραγουδι των Πλεσσα -Κακουλιδη(ειναι ο γνωστος Γιαννης Κακουλιδης ο συνθετης) που κυκλοφορησε το 1977 στο δισκο Χαμενα χρονια (ερμηνευτης του ο Γιωργος Μαρινος)


Λαός αγνώμων      
 
Είμαστε λαός αγνώμων 
διαδίδομεν ψευδώς
ότι ζούμε διαρκώς
σ΄ένα κράτος αστυνόμων


Έλληνες ντροπή και κρίμα
όλα να πηγαίνουν πρίμα
και να λεμε σε καλό μας
ό,τι βάζει το μυαλό μας


Οθεν από δω και πέρα
τα συλλαλητήρια τέρμα
τέρμα η κάθε φασαρία
να εκλείψει η αναρχία


Ο λαός μας είναι πλέον
έξυπνος και δυνατός
γι' αυτό έμεινε πιστός
στον χορό των κεφαλαίων


Ο στιχος γραφτηκε 3 χρονια μετα την μεταπολιτευση και 35 πριν απο την σημερινη εποχη ....ειτε η χωρα επιστρεφει στο παρελθον ειτε τοσα χρονια δεν πηγαμε πουθενα αλλα καναμε κυκλους γυρω απο το ιδιο σημειο....

Και ο δευτερος τροπος ειναι ο γνωστος μεσω σκιτσων και χαμογελων....Αρκας λοιπον!





Και επειδη ολο αυτο το ποιητικο με επηρρεασε γενικοτερα το Σ/Κ ετοιμαστειτε για ελληνικο ρεπερτοριο ποιητικο και λυρικο και πολυ ερωτικο .
Προμηθευτειτε τα καταλληλα οινοπνευματωδη και τα συναφη γιατι θα σας χρειαστουν!!!!

Το Σαββατο εχουμε ενα αφιερωμα στον ερωτικο Μιμη Πλεσσα και την Κυριακη τα κοριτσια τραγουδανε Λινα Νικολακοπουλου!

5 σχόλια:

BLUEPRINTS είπε...

απαπα, όχι για την ποιητική αλλά για τη μουσική διάθεση, πάλι ξυραφάκια συνάδελφε; μια χαρά θα περάσουμε...

Αθηνά... είπε...

Θέλω να καταθέσω ότι μου αρέσει να διαβάζω ποιήματα, από αυτά που δεν έχουν ομοιοκαταληξίες, όμως δεν καταλαβαίνω και πολλά πράγματα. Απλώς μου αρέσει να τα διαβάζω!
Καλό σας βράδυ!

ElenaG είπε...

και γω όπως την Αθηνα...αυτά τα χωρίς ομοιοκαταληξίες μου αρέσουν...

καλά ο Αρκάς...αγαπημένος μακράν...είναι οικογενειακό φετίχ...έχουμε τα απαντα...

ΦΟΥΛΗ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Evil Chef είπε...

Blue ξυραφακια δε νομιζω ,για πολυ αλκοολ το κοβω.

Αθηνα εσεις ειστε και της τεχνης και της ευγενειας και το περιμενα αυτο οτι θα το λεγατε.

Ελενα ,και εμεις εδω αγαπαμε Αρκα!


Φουλη οταν κλικαρεις πανω στην εικονα δε στο ανοιγει σε μεγαλυτερο;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.