Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011

18 Αναμνήσεις,στέκια και λίγο απο κουζίνα(edited 23-12)

    Βλέπω αυτές τις μέρες ανθρώπους που ζουν στην πόλη και έχουν γονεις ή συγγενεις στην περιφέρεια να φεύγουν(εχουν εξασφαλίσει την σχετκή άδεια) καινα λένε όλοι το ίδιο....
"Παω να κάνω λίγο ζωή ,να ξελαμπικάρω , να διασκεδασω γτ αν μείνω εδω θα φρικάρω".
Η αλήθεια είναι πως αν εχεις κάτι πισω σου σε τραβάει και η πρωτεύουσα κακα τα ψέμματα είναι λιγάκι απρόσωπη και με τις τωρινες καταστάσεις και καταθλιπτική (εκτος αν εισαι βολεμενος εισοδηματιας και δεν εχεις αντιληφθει τιποτα).

   Για μένα αυτη η περιοδος ηταν οσα χρονια είχα την δυνατοτητα να ξοδευω χωρις να σκεφτομαι,καπως ιδιαιτερη...
Ηταν καλες εποχες για την δουλεια και δουλευαμε απίστευτες ωρες καθε μέρα και γυρνουσαμε σχεδον ετοιμοροποι σπιτι καθε μερα.
Περιμέναμε τα ρεπο μετα τις γιορτες να ξεδωσουμε λιγο και να κυκλοφορησουμε.Ειχαμε ομως και μεσα στην πίεση μας τις μικρες αποδρασεις μας ...αυτες που γινοταν σε καποια στεκια σχετικα κοντινα* ωστε να μπορουμε να παμε και να γυρισουμε σχετικα ευκολα και χωρις αυτοκινήτο (γτ αν περναμε αμαξι δε θα σκεφτομασταν να φυγουμε νωρις να προλαβουμε τα λεωφορεια ή τα τρενα).
[*Το κοντινα δεν ηταν απαραιτητο παντα γτ αν υπηρχε συγκοινωνια εκει κοντα καναμε μια εξαιρεση.]
Βασικος προορισμος σε τετοιες εξορμησεις το Θησειο ,που μπορουσαμε να γυρισουμε και με τα ποδια σπιτι ,για να κοιμηθουμε 3-4 ωρες πριν ξαναπαμε για δουλεια.
Προσπαθω να θυμηθω μαγαζια και ονοματα αλλα εχει αλλαξει τοσο πολυ η περιοχη και εχει διαφοροποιηθει η ταυτοτητα της που δεν τα καταφερνω.
Επιλεγαμε το Σταυλο  θυμαμαι που τοτε επαιξε ελληνικο και ξενο ροκ και ηταν ενα καφε-μπαρ στην ουσια και καποια αλλα μαγαζια στο ιδιο στυλ .
Τα μερη αυτα σα θαμωνας πρεπει να εχω να τα επισκεφτω σιγουρα 11-12 χρονια....οταν αρχισε η επιδρομη του trend και του lifestyle και οι νεες μυρωδιες δε μας χαιδευαν την μυτη και τα αυτια και αποχωρησαμε χωρις αντιο....
Το μονο μερος που θελω να ξαναπαω να δω σε πρωτη ευκαιρια πως ειναι και γιατι οχι να ξανακανω στεκι ειναι η "ΚΙΡΚΗ".
Γνωρισα την τοτε ιδιοκτητρια του μαγαζιου ως πελατισσα το 1996 στο πρωτο μαγαζι που δουλεψα και μας συστησε το μαγαζι.Απο τοτε και για τουλαχιστον 5 χρονια ηταν μια προταση για καφε ή καλο φαγητο συνηθως μεσημερακια σε ρεπο ή αδειες που δεν ειχε τον απιστευτο κοσμο.
Την πήρε η μπαλα της γενικοτερης προσωπικης μας απαξιωσης για την αλλαγη των ηθων ,ισως αδικα γτ μαθαινω οτι εχει κρατησει την ταυτοτητα της και παραμεινει το ιδιο γοητευτικο σαν μαγαζι οπως τοτε...(ειναι στη λιστα των πραγματων που θελω να ξαναβρω καποια στιγμη στην πρωτη 3αδα).

    Πιο μικροι σε ηλικια που δεν ειχαμε τετοιες εννοιες και μπορούσαμε να κυκλοφορουμε πιο ανετα (με προκαθορισμενη παντα ωρα επιστροφης απο τους γονεις)αυτες τις μερες οταν δεν υπηρχαν κοινωνικες οικογενειακες υποχρεωσεις εκδραμαμε στον Μαγο του ΟΖ(Αγαθουπολεως στην Πλ.Αμερικης, που επαιζε ροκ και μεταλ και ειχε τεραστιο χωρο για κοπανημα και χορο ,αλλα ηταν συχνο το φαινομενο των παρεξηγησεων και το ξυλο που ακολουθουσε .....εκει εχω δει το καλυτερο cat fight της ζωης μου δλδ ξυλο μεταξυ δυο κοριτσιων- φυσικα για γκομενο που η μια εφαγε απο την αλλη- με φιλες εκατερωθεν να επιχειρουν να τις χωρισουν και να μπλεκουν ολες σε ενα ατελειωτο πανηγυρι ξεμαλλιασματος και νυχιας στα μουτρα, που εληξε με την επεμβαση της αστυνομιας αφου ουτε οι ανθρωποι του μαγαζιου μπορουσαν να τις κανουν καλα.....ξερω οτι ακουγονται πολυ παρακμιακα ολα αυτα -πιθανον και να ειναι- αλλα τετοια θυμαμαι απο τετοιες αγιες μερες !),με παρεα συμμαθητες συνηθως και μια τρελη φιλη φιλης που σε ξεχεριαζε απο το τραβηγμα οποτε εβαζε Mettalica και ηθελε παρεα για την πιστα!
Αλλο στεκι ηταν το Berlin(Ηρακλειδων στο Θησειο ,υπαρχει ακομα απο ότι ξερω αλλα με αλλο στυλ μουσικης).
Πιο "ευγενικο" μαγαζι που ειχαμε ανοιξει παρτιδες με το Dj και οταν μας εβλεπε να μπαινουμε μας έβαζε πάντα  Sound -Escape myself .
Εκει οι ηχοι ηταν πιο indie και 90's δλδ εντελως συγχρονοι της εποχης(Νirvana,Soundgarden,Cranberries ,Red hot chilli peppers κ.α.) και κλασσικα ροκ ακουσματα απο τα 80's.
Ηταν ο πιο ευγενικος ανθρωπος που ειχα συναντησει και οταν κουβεντιαζαμε πολλες φορες μαζι του (ηταν μικρος σε ηλικια 4-5 μεγαλυτερος μας και τον βρισκαμε και σε μερες που δεν επαιζε εκει σαν θαμωνα) μας ελεγε οτι αυτος που σε ενα μαγαζι ή ενα ραδιοφωνο παιζει μουσικη δεν κανει σε κανενα το δασκαλο , απλα βρισκεται εκει για να διασκεδαζει τον κοσμο και πολλες φορες απο το κοινο του να μαθαινει νεα πραματα απο οτι του ζητανε(η πιο ολοκληρωμενη αποψη πανω στο θεμα κατ'εμε που την ακολουθω πιστα).
Ο ανθρωπος αυτος μας ειχε διηγηθει απιστευτα σκηνικα στο μαγαζι με παραγγελιες που του διναν λεγοντας του ενα στιχο ή σφυριζοντας του την μουσικη(και τοτε παιζανε στα μαγαζια με βινυλλια και cd του μαγαζιου και με δικα του πραματα που κουβαλουσαν καθε φορα που ειχαν προγραμμα ,δεν ειχαν τις σημερινες ευκολιες και πολυτελειες) και που επρεπε να βρει το κομματι και αν δε το ηξερε να μην δυσαρεστει τον πελατη....
Για το συγκεκριμενο πραμα υπαρχει ενα ανεκδοτο που την λενε ολοι αυτοι οι παλιοι dj
" Παίζει ένας πιάνο και έχει και μαζί και μια μαϊμού για τη χαριτωμενιά και δίπλα είναι ένας πελάτης που πίνει το ουίσκι του. Την ώρα που παίζει, έχει ζέστη στο μαγαζί και η μαϊμού έχει βάλει τα   α _ _ _ια   της στο ουίσκι του πελάτη. Ο πελάτης δε θέλει να διακόψει τον καλλιτέχνη την ώρα που παίζει και μόλις αυτός τελειώνει, και αφού πέσει το χειροκρότημα, του λέει «η μαϊμού έχει τα α _ _ _ια της στο ουίσκι μου» και του λέει ο μουσικός: «Δε το θυμάμαι, αλλά άμα μου το σφυρίξεις, θα μπορέσω να το παίξω!» "


Τελικα άλλαξα και το βασικο φαγητο στο τραπεζι των Χριστουγέννων γιατί με το μενου που ειχα βγαλει χρειαζομουν 2 φουρνους ταυτοχρονα και εδω ειμαστε σπιτι και οχι μαγαζι και διαθετουμε ενα ,οποτε το ρολο του φουρνου εγινε ρολο κατσαρολας.
Συγκεκριμενα θα φτιάξω κατι σαν αυτο που φτιαχνει ο Ιταλος σεφ στο βιντεο με το ρολο χοιρινο...εγω θα βαλω και ολοκληρα μανιταρια μεσα στην σαλτσα γτ αποτελουν προσωπικο μαγειρικο φετιχ τα συγκεκριμενα.
Εδω σου εχω και το βιντεο να δεις τι ακριβως εννοω.
Τα υπολοιπα του τραπεζιου δεν ειναι τιποτα φοβερα -σπανακοπιτα (σπιτικη αλλα δε θα μπορεσω να ανοιξω και φυλλο ,με συγχωρειτε ),σαλατες εποχης ,τυρια κιτρινα και λευκα ,συνοδευτικα για να γλισταει στον οισοφαγο το κρεας(τυροσαλατες και τζατζικια και αυτα δικης μας παραγωγης) , ποτα (κρασι ,πυρες ,αναψυκτικα) και απο γλυκα θα φτιαξουν οι δικοι μου(δλδ ο μπαμπας) ενα σαραιγλι παραδοσιακο και εγω θα την παλεψω να φτιαξω ενα κορμουδακι με σοκολατα και κρεμα καστανο(2 γευσεις ...τωρα ποσο κορμουδακι θα προκυψει ή κουτσουρο δε ξερω σημερα θα φτιαξω το παντεσπανι και αυριο θα το τυλιξω και θα δω που παει το πραμα!)
Λογικα θα σας ξαναπρηξω την παραμονη με ευχες και τα σχετικα ,στο μεσοδιαλλειμα απο τις ετοιμασιες της παραμονης.

Να σας πω και ενα τραγουδακι των ημερων που ακουω συχνα (2 εκδοχες ελληνικη και οριτζιναλε)[να σας σπασω και εγω λιγο τα νευρα!!!]





Edited


Eίχα υποσχεθει και το ξέχασα οτι θα εδινα ενα μπισκοτακι με Ginger ακομα .
Το δινω σημερα -σε μικρες ποσοτητες για να μην σας μεινουν

GINGER DOUGH COOKIES


ΥΛΙΚΑ


125 γρ.βουτυρο
100 γρ.καστανη ζαχαρη
μισο κουταλακι του γλυκου τριμενο ginger
1 αυγο
1 κουταλάκι του γλυκου ρουμι(ή βοτκα)
μισο κουταλακι του γλυκου baking powder
250 γρ αλευρι μαλακο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ


Χτυπημα βούτυρο με ζαχαρη -γινονται κρεμα.Μετα ενσωματωση αυγο και ποτο .Σε μπωλακι ανακατεμα τα στερεα (αλευρι -μπεικιν-ginger) και ενωνουμε τα μιγματα.Πλάθουμε μπαλακια σε μεγεθος καρυδιου που τοποθετουμε σε ταψι στρωμενο με χαρτι ψησιματος.
Φουρνος ετοιμος στο 180-190 βαθμους και ψησιμο 9-12 λεπτα να παρουν χρυσαφι χρωμα.

TIPS


Φουρνος και χρονος ειναι μεταβλητα δεδομενα γτ δεν εχουμε ολοι τους ιδιους οποτε οπου ψηνει καθενας τα κουλουρακια τα βαζει ,το ιδιο ισχυει και για το χρονο.
Το ιδιο κουλουρακι αντι για πιπεροριζα μπορει να γινει με γλυκοριζα .
Τα υλικα σας τα εδωσα με κουταλακια γιατι τα γραμμαρια που βγαινουν απο την δικη μου μεγαλη δοση ειναι δυσκολο να τα υπολογισετε ενω ετσι θεωρω οτι ειναι πιο ευκολο(τα εχω υπολογισει κατα προσεγγιση αυτα )

18 σχόλια:

ΠΑΥΛΟΣ είπε...

Εγώ πάλι είχα στέκι το Baltazar, εκείνα τα χρόνια τα καλά και μετά για ποτό και χορό μέχρι πρωίας στο Bodega!!!

υγ Σταύλος, τι μου θύμισες τώρα!
Κίρκη Θεέ μου!!!

Evil Chef είπε...

Κοιτα εγω μια 10ετια νεοτερος και πολλα πραματα δε τα καλοπρολαβα και ειχα και περιορισμους ,οποτε οπως αντιλαμβανεσαι φιλτατε Παυλο ,τα χαραματιανα τα αρχισα σε μεγαλη ηλικια και δυστυχως δεν ειχαν το γουστο του τοτε και γι'αυτο σταδιακα τα εκοψα γιατι δε γουσταρω σχεδον τιποτα απο την πλαστικουρα γυρω μου.
Εδω μιλαμε για εποχη 1996 μεχρι 2001 περιπου.
Η κυρια που ειχε την Κιρκη ηταν μεγαλη μορφη και δεν την εκανες για ανθρωπο που εχει τα κουμαντα σε τετοιο μαγαζι αν την εβλεπες στο δρομο -φοβερα ευγενικη και εξαιρετικη πελατισσα με μια καλη κουβεντα παντα για μας εκει.
Aμπελοκηπους και Μετς που μου λες δε πηγαινα ποτε και δε ξερω γιατι τα ειχα παρει με στραβο ματι αυτα τα μερη (κατι η ελλειψη παρκιν ,κατι οτι παρα ηταν κοσμικα για τα τοτε γουστα μου...)
Εχω την εντυπωση οτι αν μιλησουμε ποτε δε θα εξαντληθουν ποτε τα θεματα συζητησης!
Την καλημερα μου και τα λεμε το βραδυ.

golden είπε...

Όλοι μας έχουμε τα στάνταρ στέκια μας φυσικά αλλά μ' εσένα μαγειράκο εκτός από γλυκοπροτάσεις , έχουμε και το αθηνόραμα του μάγειρα .
Για να δούμε μπας και βολτάρουμε απ' τα στέκια σου μέσα στις γιορτές .
Τις καλησπέρες μου !

christina είπε...

Καλησπέρα Εβιλάκο,καλή δύναμη στις ετοιμασίες του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού...μια χαρά θα σου βγει ο κορμός είμαι σίγουρη...
Τα μέρη που λες δεν τα γνωρίζω,μόνο την Κίρκη έχω ακουστά.
Είναι ωραίο πάντως να αναπολείς και να θυμάσαι πως είχες περάσει κάποιες γιορτές!
Πολλά φιλιά,Καλά χριστούγεννα και τις ευχές μου στο κορίτσι!

ασωτος γιος είπε...

αφού το ξέρεις λατρεύω αλεξια χάχα
Κιρκη πήγαιναμε και μεις συχνά , τι εποχή και εκείνη δε θα ξεχάσω ένα βραδυ μαγικο στη Κίρκη, ζιονιζε στηνν αθηνα, ήταν μαγικά, που βλέπαμε να πέφτει έξω οι νιφάδες και στο βάθος η ακροπολη
ά ρε καθαρματενιε μαγειρα τι μου θύμησες

BLUEPRINTS είπε...

καλησπέρα σας αγαπητέ μάγειρε, έχω περάσει κι εγώ απ' όλα τα στέκια που λες, κι έχω ζήσει παρόμοιες στιγμές (καλά τον τσακωμό που περιγράφεις όχι βέβαια), καλά μαγειρέματα κι ακόμη καλύτερες γιορτές να έχετε

porcupine είπε...

Εβιλάκο μου,
καλά Χριστούγεννα σε σένα και σε όλη σου την οικογένεια!Να περάσετε όμορφα και να απολαύσετε την κάθε στιγμή!!!

Φιλιά πολλά!

:-)

AnD είπε...

Καλέ Μάγειρα θα μου πεις για τα κουλουράκια Τζίντζερ ή να αυτοσχεδιάσω;
:)

Αθηνά... είπε...

Υπάρχει ακόμα το Berlin;
Αααααχ τι μου θύμισες!
Δεν θα σου πω. Χοχοχοχοχο!

Evil Chef είπε...

@ golden

Ο Μάγος έκλεισε το 1996 ,το Berlin το εχει γυρισει σε αλλο τελειως ειδος και η ΚΙΡΚΗ δε νομιζω οτι ταιριαζει στα γουστα σου .
Αυτη την φορα δεν ειμαι καλος συμβουλος-οδηγος !!!Νext time...

Καλα να περασεις στα βουνα που θα εκδραμεις!

Evil Chef είπε...

@ christina

Δε φοβαμαι παιδι πως θα βγει...το μεγεθος με τρομαζει γτ δεν εχω πιατελα να των βαλω!!!

Εχεις τις ευχες και των 2 για τις μερες που ερχονται.


@ ασωτος γιος

Εγω οποτε πηγαινα ειχε καλο καιρο ...μια ζωη ατυχος!
Ειναι ωραιο μαγαζι και εγω πηγαινα εκει περα απο την γνωριμια με την υπευθυνη για την κουζινα τους.

Πολλες ευχες και σενα!

Evil Chef είπε...

@BLUEPRINTS

Εχεις περασει απο αυτα τα μαγαζια;
Νταξει στο Μαγο επεφτε ξυλο γτ ηταν καποιες φορες ηταν συνθεση τετοια των θαμωνων που μυριζε πυριτιδα!
Δεν επεφτα σε ξεμαλλιασματα συνεχεια ,απλα αυτο το ενα επειδη ηταν παραμονη χριστουγεννων μου εχει μεινει.

Καλα να περασεις στο χωριον που αντιστεκεται και το ετοιμαζω αυτο που υποσχεθηκα!

@ porcupine

Αυτο το εβιλακο το ξερεις ποσο μου αρεσει να το ακουω ,γι'αυτο μου το λες;
Καλα Χριστουγεννα και σενα ,και ζηλευουμε το χιονι σας εμεις εδω(εχουμε λυσσαξει λεω!)

Evil Chef είπε...

@ Αθηνά..

Εσυ μικρο κορίτσι που το ξερεις αυτο το μαγαζι;
Αφηναν και ανήλικα να μπαινουν τοτε μεσα;
Ευχες δε σου δινω γτ θα σου πω αυριο τα καλαντα ....
ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!

@ AnD

Το εβαλα ,το εβαλα ,το εβαλα ....μες εναμυαλο χειμωνα καλοκαιρι ,ξεχασα ο ανθρωπας.

Καλα να περασεις και εσυ ,θα περασω και απο το "σπιτι" να σας τα πω.

ΦΟΥΛΗ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Venus on fire είπε...

Χριστούγεννα στην πόλη και Πάσχα στο χωριό!!!
Αυτό θυμάμαι από μικρή να μου λένε ,γιατί ήθελα να πηγαίνω όλες τις γιορτές στη γιαγιά ,αλλά ήταν ανέφικτο.
Τώρα βέβαια άλλαξαν πολύ τα πράγματα ,ωστόσο κατάφερες ΑΚΟΜΑ μία φορά να με γυρίσεις στα ατέλειωτα ξενύχτια μας,στο στέκι της Ν.Σμύρνης,στα κλαμπάκια ενίοτε και φυσικά στο Διογένης Παλάς που ήταν δυο βήματα από το σπίτι μου.
Μια μέρα να ξαναγυρνούσε πίσω και δνε ήθελα τίποτ'άλλο!!!!!
Καλά Χριστούγεννα καλέ μου Evil.
Καλές και όμορφες γιορτές με τους δικούς σου ,με φίλους και κυρίως με το κορίτσι σου.
Να είσαι πάντα καλά και ευτυχισμένος.
Πολλά φιλιά.

homemade είπε...

όμορφες θύμησες..να σαι καλά...ευχομαι καλές γιορτές υγεία και χαρά....καλά χριστούγεννα....

Evil Chef είπε...

@ΦΟΥΛΗ

Καλα Χριστουγεννα και σενα και την οικογενεια σου!!!
Τουλαχιστον εμεις τα ζησαμε αυτα τα ωραια ,οι νεοτεροι τι θα εχουν να θυμουνται;

@ Venus on fire

Καλα Χριστουγεννα ,κοριτσακι μου και οσο μπορεις πιο ξεκουραστα.
Σε ευχαριστω για τις ευχες και εγω τα ιδια ελπιζω να συμβουν.
Ειμαστε μια ψιλοτυχερη γενια αν το σκεφτεις γτ εχουμε και καποια καλα να θυμομαστε.

@ homemade

Καλα Χριστουγεννα και καλες γιορτες και σε σενα .Σ'ευχαριστω πολυ για το περασμα σου.

Αθηνά... είπε...

Να τα πούμε;

Η ερώτηση είναι ρητορική, έτσι κι αλλιώς είμαστε αποφασισμένοι να τα πούμε!

http://www.youtube.com/watch?v=rJcJbVBwREc

Καλά Χριστούγεννα!

Αθηνά, mitsopd, Μαρίνα Ζέας…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.