Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

1 Ταυτότητα- Εξέλιξη...

Τον Ε.Μ τον γνώρισα πριν 15 χρόνια οταν ξεκινούσα την επαγγελματική μου σταδιοδρομία-αυτός τότε ενας επιχειρηματίας που είχε φτιάξει μια εταιρια παραγωγης και διανομής διαφόρων ειδών τροφίμων.
Ηταν πολύ φιλος με τον τότε εργοδότη μου και συχνα μας επισκέπτοταν στο χωρο της παρασκευης των προιόντων του μαγαζιού για να πίει ένα καφέ με το μάστορα μου.
Απο τα πράματα που μου μείναν απο αυτον τον ανθρωπο ήταν η φιλοσοφια του και η ταπεινοτητα του...με πολύ χρημα και τότε δεν επιδεικνυόταν (σε αντίθεση με το ζευγος των εργοδοτων μου ) και διαρκως οταν η κουβεντα ερχόταν σε θέματα δουλειας ή προσωπικά έλεγε πάντα την ιδια φράση
"Αν σε ότι κανεις δεν εχεις την δική σου ταυτότητα δε θα κάνεις ποτέ τίποτα...μπορείς να γίνεις μεγάλος και τρανός αλλα θα παραμείνεις ενας αριθμός χωρις ονοματεπώνυμο,γι'αυτο σας λεω σε οτι κάνετε να βάζετε την προσωπική μυρωδιά σας"
Τα λόγια αυτα ηταν συχνα ειδος προς χλευασμο απο το φιλο του(και εργοδοτη μου) και το δικαιολογούσε λέγοντας οτι με τόσα λεφτά που έχει εύκολα "πουλάει" θεωρίες...

Ο Ε.Μ. ομως δεν ηταν θεωρία ..ήταν και πράξεις...15 χρόνια μετά το μαγαζι που πρωτοέπιασαν τα χέρια μου πρωτη ύλη και την μεταποίησαν σταδιακά σε προιον προς πώληση δεν υφίσταται-χορτασμένοι απο χρήμα και εχοντας επενδυσει τα χρηματα τους οι τοτε εργοδοτες μου απολαμβανουν την ζωη του εισοδηματία ,εχοντας επιλέξει να μην εργαστούν ξανά αλλα να ζουν απο τα κέρδη των επενδύσεων τους...
Ο ετερος Καππαδόκης σήμερα έχει μια τεράστια εταιρία στο χωρο ,με πολλούς κωδικούς προιοντων και ένα πολύ καλο brand name στην χονδρικη αγορά και φυσικά εχει εξασφαλίσει την καλή και απαίδευτη ζωή 2 γενιών μετα απο αυτόν...αν σκεφτείς οτι είναι απληστία , σε πληροφορω οτι κυκλοφορει οπως τον θυμαμαι απο τότε ,χωρις επαρση ή αλαζονία και θεωρει οτι η αργια ειναι ενδειξη μη ζωντανου οργανισμού...και συνεχίζει να λέει την ίδια ακριβώς φραση περι ταυτότητας...
Αυτή η ταυτότητα είναι που τον έκανε να ξεχωρίσει απο τους υπόλοιπους του χωρου και τον ανέβασε εκει που βρίσκεται ..γιατί ενω θα μπορούσε να ακολουθήσει την πεπατημένη και να κάνει μια δουλειά αντίγραφο αυτων που υπήρχαν με λιγο καλύτερη ποιότητα ,επέλεξε να φτιάξει κάτι που δεν είχαν οι άλλοι και είχε το άρωμα των ιδεων αυτων που δουλεύαν μαζί του και κορυφαία ποιοτητα..με απλά λόγια αυτός ο άνθρωπος διάλεξε να ξεχωρίζει!

Τον συναντούσα όλα αυτά τα χρόνια σε διάφορες εκδηλώσεις του χωρου μας και είχαμε μια θερμη συζητηση πάντα και άκουγα με ενδιαφέρον όσα με συμβούλευε και του είχα πει πως εχω ασπαστεί πλήρως την θεωρία της ταυτότητας..μπορεί να μην είχα την ευκαιρία να κάνω κάτι σαν αυτόν αλλά στις δουλειές που έχω περάσει έχω αφήσει πράματα που ακόμα και σήμερα υπάρχουν και προτιμάνε οι πελάτες τους...
Βρεθήκαμε εντελώς τυχαία πριν κάποιες μέρες στην πλατεία της γειτονιας της πρωτης μου δουλειάς..αυτος οικογενειακα σε μια καφετερια και εγω σε μια φαση memorabilla  να εχω επιστρεψει στο τόπο του πρωτου εγκλήματος...
Μιλήσαμε για πολλά πράματα και μου εξήγησε οτι αν θα θελήσω να εφαρμόζω παντου την θεωρία του θα πρεπει να ειμαι ετοιμος να πληρωνω και το κόστος αυτου  αλλα μου χτύπησε και το καμπανακι λέγοντας μου οτι ταυτότητα δε σημαίνει τυποποίηση ...η εξέλιξη δεν απαγορεύεται ,αντιθέτως είναι πολύ σημαντικός παράγοντας..να μπορείς να είσαι με το δικό σου τρόπο και κοντά στα δρώμενα και μισο βήμα μπροστά...

Ξερω οτι έχουν ανακαλυφθει τα πάντα ,οτι εχουν ειπωθει ολα οσα γνωρίζουμε,εχουν γραφτει όλα τα πιθανα σενάρια...η παρθενογέννηση είναι κάτι ουτοπικό ,οπότε η εξέλιξη είναι μονόδρομος....
Εχουμε λοιπόν την επιλογή να πάμε βήματα εμπρός βγαίνοντας απο τα οχυρά μας και την δυνατότητα της περιχαράκωσης και άμυνας ,θεωρώντας οτι η θέση μας είναι ασφαλής και δεν διατρεχει φόβο ανατροπής των κανόνων που λειτουργεί)...ο Ε.Μ. μου είπε πως και οι 2 θεσεις είναι ταυτότητα ..αρκεί να μπορείς να τις διαβάσεις  και να αντιληφθείς με τι είδους ανθρωπο εχεις να κάνεις και κατα πόσο μπορεις να επικοινωνήσεις....

Στους δεύτερους υπάρχουν και αυτοί που έχουν τα αλαθητα ολων παπων της ιστορίας και κακως η ζωη δε τους εχει δωσει την ευκαιρια να χαρίσουν την σοφια τους στον κόσμο και γι'αυτο το λόγο την διατρανωνουν και την φωνάζουν οπου βρεθουν και όπου σταθουν - ο μαλάκας φωνάζει και καμώνεται γιατί εχει την γνωση του ποιος είναι και δεν ανησυχεί..εχει την ταυτοτητα του και προσπαθει να επιβληθεί γνωρίζοντας οτι ο θόρυβος σκεπάζει συχνα τα πάντα και αρκετες φορες για να τον αποφύγεις κάνεις εκπτωσεις και παραχωρήσεις...
Σαν αυτον που σήμερα το πρωι προσπάθησε να μας χαλάσει την μερα προσπαθώντας να αποδείξει πέρα απο την ηλιθιοτητα του και την πλήρη απαξιωση του σε ότι κατα κανόνα θεωρείται πρεπον και ευγενικό...το γεγονος οτι δε χαλαλισαμε ουτε μια απο την γνωστη ευχη (αι γ....)για χατήρι του είναι μια εμφανής ενδειξη οτι καταλάβαμε τα λόγια του παλιού συνεργάτη και πως προσπαθούμε να διορθώσουμε τα λάθη στην δική μας ταυτοτητα...οπως μας είπε χαρακτηριστικά εκείνο το βράδυ
"Η ταυτότητα εύκολα χανεται και εύκολα ξαναεκδίδεται ...στο νεο χαρτι μπορει να σημειωσεις ολες τις  αλλαγες και να παραλείψεις όσα παλια σε βαραίναν...ή να ξαναβαλεις οσα στοιχεια είχε πριν ενισχυοντας τα για να κάνεις ¨εντύπωση¨"



Κλείσιμο με αγαπημένη μπάντα και αγαπημένο τραγούδι....



Μην το κοροιδεύεις ..ξερεις τι δυσκολο πράμα που είναι η εξέλιξη;

1 σχόλια:

Περσέας είπε...

πιο γρήγορα,πιο ψηλά,πιο δυνατά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.