Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011

3 "-Πάμε πλατεία; -Ξανά;"

Hταν 20 χρόνια πριν όταν πρωτακούσαμε απο το Τζίμη των 10 μικρών Μήτσων την ατάκα.Ο Τζίμης ήταν μαζί με τον φίλο του Χριστόφορο το νεο τρέντυ που ερχόταν σιγά σιγά στην χώρα ,όπου οι νεοι δεν πολυσκάγαν αφου οι "γέροι" τους είχαν το τρόπο να τους εξασφαλίσουν 
-"Κι αν δεν περάσω Πανεπιστήμιο ,θα με βάλει ο γερος Deeree και μετά κάπου θα με χώσει .Ξέρεις ,ο γέρος μου πόσα έχει κάνει σε γνωστό κόσμο και πόσοι του χρωστάνε χάρες;"
Όπου χώσιμο ,δεν εννοούσε φυσικά τον ιδιωτικό τομέα αλλά κάποια δημόσια θεση που θα τα έξυνε ή θα το χτενίζε με την τσουκράνα όλη μερα το βλαστάρι μας.
Ο Λαζόπουλος με την απόλυτη του ένταξη στο σύστημα που υπηρετεί και παίζοντας τον ρόλο του ψυχαγωγού της μάζας που θελει κάποιον να τα λέει κόντρα στους lifestylers ,βρίσκει την ευκαιρία όλα αυτά τα χρόνια και μας πετάει στα μούτρα αυτα που συμβαίνουν που μας αφορούν και συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε.Χρησιμοποιεί την σάτιρα για να γίνει αρεστός στο κοινό του και παράλληλα να δείξει σε αυτούς τον κρατάνε στον αφρο τόσα χρόνια οτι είναι καλός συνεργάτης,αφού κατηριάζει τα κακώς κείμενα χωρίς να προτείνει ποτέ κάτι.Αφουγκράζεται την κοινωνία και "ταυτίζεται" μαζί της για να πέφτουν οι διαφημίσεις στο κανάλι,να πληρωνεται το συμβολαιο του ,να διασκεδάζει ο κόσμος ,να εχουν δουλεια οι συνεργάτες και μετά τι;
Καμία πρόταση ,κανένα επιχείρημα ,μόνο χαβαλές να γίνεται και καπηλεία σε οτιδήποτε "πουλάει".
Κι όμως θα μπορούσε όλο αυτό που ακούμε να μας τσιγκλίσει λίγο και να μας κάνει να σκεφτούμε κάποια πράματα.Ποιοι να σκεφτούμε και τι όμως;
Η γενιά μου ,οι 30+ οι κυνηγοι του ελληνικου ονείρου του Sex and the city(δε ξέρω την σειορά δε την εχω δει ,αλλά ξερω οτι είναι η επιτομή του συγχρονου trent & glamourous) που τα βρήκαμε αρκετοί ετοιμα απο τους γονεις και νομίσαμε οτι υπάρχει αυτόματος πιλότος  και μηχανές που κόβουν λεφτά συνεχως για να κάνουμε εμεις την ζωούλα μας;Μια γενιά που ηταν η πρωτη που εφαρμόστηκε το εκπαιδευτικό μοντέλο "σου λεω ,σου λεω ,σε πρηζω ,σε μορφωνω και ομως δε σου προσφερω τίποτα" .Μια γενιά που γαλουθήκε με τα υψηλά ιδεώδη του καθε  κ.Κωστόπουλου και κ.Λυμπέρη που διαμορφώναν(αφιλοκεδώς!) την νεολαία του τότε και του έπειτα στα ιδεώδη του star system ,της πόζας ,του ελάχιστου δυνατού τρόπου σκέψης ,μια ευγενής προσπάθεια ,που σκοπό είχε να αλλοιωθεί η ταυτότητα και η κουλτούρα του Ελληνα και να γίνει άβουλος και φερόμενος όπου κάθε φορά προστάζε το σύστημα και οι αξίες του.
Και το κατάφεραν .Αν τις παλιοτερες γενιές που είχαν περάσει πολλά τις φλομώσαν στο χρήμα και τις τυφλώσαν ,επιτυγχάνοντας μέσω της αδιφορίας τους για ότι πραγματικά συνέβαινε την συνενοχή και επιβραβευσή τους ,έπρεπε οι επόμενοι -οι χορτάτοι να μην βρουν διέξόδους σε σκέψεις (που δεν ξερει κανεις τι είδους θα ηταν) αλλά να στραφούν σε "ανωδυνες" καταστάσεις.
Όμως επειδή ο ανθρωπος είναι ζωντανός οργανισμος και οχι μηχάνημα επεξεργασίας δεδομένων -συνεπικουρούντως και των συνθηκών - κάποιοι απο τους νεους αυτης της χωρας βλέποντας ότι υποθηκεύονται τα πάντα που τους αφορούν και πως όλο αυτό ηταν ενας καλοστημένος μπερντές που στο τελος θα επωφεληφούν ελάχιστοι και ο χαρτινος παράδεισος των πολλών θα γίνει στάχτη αποφάσισαν να βγούν και να μιλήσουν,να διαμαρτυρηθούν,να σηκώσουν μια φωνή ,να δείξουν οτι υπάρχουν.
Δεν μιλάει αυτή η γενιά των 20αρηδων(από αυτούς ξεκίνησε και ακολύθησαν κι άλλοι) ,για κάτι εξωγίηνο ή μη χειροπιαστό.Δε ζητάει να επανέλθει η πρότερη αλόγιστη κατάσταση-ζητάει απλά ισονομία και ισες ευκαιρίες για όλους και την δυνατότητα να μπορέσει να αξιοποιήσει η ιδια την χώρα που γεννήθηκε.
Και ο Ελληνας είναι σταθερά άνθρωπος του έξω .Κουβαλαει την πλατεία στο DNA του- πως αλλιως αφού στις πλατείες συναθροίζεται συνήθως μεγάλο μερος της κοινωνικής ζωής παραδοσιακά σε μεγάλους ή μικρους οικισμούς και στις πόλεις και τα χωριά.Η πλατεία είναι μερος αναφορας  για όλους μας -ποια πλατεια δεν εχει σημασία .Για όλους υπάρχει μια ή περισσότερες .
Παρακινούμενοι απο τους νεους ανα τον κόσμο καποιοι κάναν και εδω ενα κίνημα που λόγω των ειδικων συνθηκων με τα δικτυα κοινωνικης δικτύωσης απέκτησε πολλούς οπαδούς και αποτέλεσμα αυτού ηταν οι συγκεντρώσεις σε πλατείες ανα την επικράτεια ,ειρηνικά ,χωρίς χρωματισμό και προπάντων χωρίς τον μανδυα "υποστήριξης" κανενός(ορατά τουλάχιστον...) 
Το πρωτο που σκέφτηκα οταν είδα την πρωτη συγκέντρωση ήταν "Να δούμε τώρα ποιος θα το καπηλευτεί όλο αυτό".
Και προς μεγάλη μου εκπληξη δεν αφησαν κανέναν να διεισδύσει απο τους παραδοσιακούς πολιτικούς χωρους και τα συγκοινωνούντα δοχεία τους και να διεδκίσει την πατρότητα)ή την μητρότητα) του εγχειρήματος.Καθημερινά οι συγκεντρώσεις θα μεγαλώνουν -ενα σοβαρότατο πρόβλημα υγείας με κρατησε κλινήρη το Σαββατοκύριακο και δεν μπόρεσα να παω με φίλους και εγω.
Όμως μου μεταφεραν τις εικόνες και τις εντυπώσεις τους απο το Συνταγμα - είναι κάτι πρωτόγονο μου είπαν .Δεν μπορεί κανείς να το αξιολογήσει γιατί είναι τόσο αλληλοσυγκρουόμενες οι ομαδες που αποτελούν τους συγκεντρωθέντες (αυτή είναι και μαγεια όμως) και επίσης πέρα απο μια αρνηση και μια καταγγελία απο τον απλό κόσμο που παίρνει το μικρόφωνο και λέει 2 λόγια με όσα ξερει και μπορεί να εκφραστεί ,δεν διατυπώνεται μια εναλλακτική πρόταση.
Αυτό είπε και χθες σε συνεντευξη κυβερνητικο στέλεχος -πως δε τους φοβούνται τους πολίτες όσο δεν αποκτούν συγκροτημένο λόγο και δεν παρουσιάζουν προτάσεις ,οι οποίες θα βρουν απήχηση σε πλατιά μάζα και ως εκ τούτου θα πρεπει η συγκροτημένη πολιτεία να εξετάσει τότε τα νεα δεδομένα.
Απο τα βασικα μου ερωτήματα λοιπόν αυτό ,μπορεί αυτό το κίνημα μεγαλώντας κι άλλο να εκφράσει προτάσεις μέσω κάποιων εκπροσώπων ή ενος συντονιστικού φορέα που να βρίσκουν αλληλέγγυα την ελληνική κοινωνία;
Ολοι αυτοι οι χοντρογιακάδες καθηγητες οικονομολογίας που σκούζαν σαν χήνες όλο αυτο τον καιρό στα κανάλια ότιο υπάρχουν προτάσεις ,οτι υπάρχουν εναλλακτικά πλάνα ,τι γνώμη εχουν για αυτό που βλέπουν ;Θα βοηθήσουν με την γνώση τους(και προπαντως ανώνυμα) να στοιχειωθετηθούν αυτά τα ψηφίσματα που θα δείξουν στα κοράκια της Βουλής οτι τελειώσαν οι μέρες που ξέραν;
Και άλλοι πολλοί που εχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν θα προστρέξουν;
Επίσης ο πυρήνας του κινήματος ,η οργανωτική ομάδα εχει ζητήσει τετοιου είδους βοήθεια δημόσια;
Μήπως πρεπει να το κάνει για να πέσουν κι άλλες μάσκες;
Τέλος πρέπει να πειστεί ο κόσμος οτι όλο αυτό δεν είναι κάτι που στο τελος θα ντυσει τους επόμενους βουλευτες τους επικεφαλής του(συνηθης τακτική εργατοπατέρων και  "πατερούληδων").
Ανεξαρτήτως αυτων , η παρουσία όλων όσων μπορούν να δίνουν το παρόν ειναι σημαντική γιατί τα πρώτα μηνύματα εχουν δοθεί.
Και δε ξέρω τι κατάληξη θα εχει αυτο το εγχείρημα ,όμως είμαι σίγουρος ότι αφου αναψε το φυτίλι θα εχουμε εξελίξεις που δεν θα αρεσουν σε όσους θα χασουν την βόλεψη τους (γιατί ο καταληστευμένος λαος εχει μόνο την αξιοπρεπειά του να προστατέψει και γι'αυτην θα δωσει τη μάχη)
Προσωπικά πιστεύω οτι το καλύτερο την δεδομένη στιγμή που μπορει να βγει απο όλη αυτη την κινητοποίηση είναι η αφυπνιση του ενστικτου της αυτοσυντήρησης του πολιτικού συστήματος ,που δε θα θελήσει να αποσυρθει ετσι εύκολα αλλά θα κάνει όσα χρειάζονται για να εξασφαλίει την συνεχειά του.
Ομως γεννάται το λογικό ερώτημα "Πόσο μπορεί να σε αντεξει μια καρέκλα που εχει αρχισει η διαβρωσή της;"


Y.Γ.Σαββατο πρωι ήρθε ο Γ.απο το σπίτι με την πιτσιρίκα του να μου πει να ανέβουμε το βράδυ Σύνταγμα.
- Ελα ρε φίλε πάμε Πλατεία!
-Κατσε,ρε man ,εχω τα χαλια μου δε βλέπεις.Και ξερεις οτι εγω τετοια τρεντουριές τις σιχαίνομαι-σε λίγο θα δεις κανένα γαμπρό με την νύφη να φωτογραφίζονται μποστα στα πλήθη ,με λεζάντα απο κάτω "ημουν και εγω εκει..",για να την δείχνουν στα παιδια τους και να καμαρωνουν για το τι αγωνιστες ήταν...
-Δε θα πω οτι δεν εχει και λιγη τρεντίλα ολο το σκηνικό ,αλλά εμείς ξερουμε γιατί θα παμε και βασικά εγώ γι'αυτην εδω τα κάνω *,γιατι αν δεν κανουμε κατι  τι μέλλον θα εχουν όλα αυτα τα παιδιά;(*σμσ. την μικρη του κορη)
Εμεις εχουμε παει σε τόσες διαμαρτυρίες,με την μπάντα πιτσιρικάδες παίζαμε σε όλες τις καταλήψεις,εχουμε περπατησει αυτο το ρημάδι το κέντρο με πορείες δυο φορες το γυρο της χωρας ,δεν είμαστε τίποτα χθεσινοί   και όταν βγήκε το "πάμε πλατεία" ,η απόλυτη τρεντουριά εμεςίς δεν πήγαμε πουθενα αν θυμάσαι...
-Ναι ρε φίλε ,αλλά οχι σήμερα ,δε κάνει να βγω .Μόλις συνέλθω θα το επιχειρήσουμε .
Εμείς πλατεια δε πηγαμε τότε γιατί μαζευόταν όλοι οι φλώροι και οι iq τσιχλόφουσκα γκόμενες ,μην τα ξεχνας...Είχαμε και την δική μας πλατεια εδω με τα δικά μας κορίτσια...
-ΟΚ και αυτο μεσα ηταν .Και τωρα τα ιδια θα παίζουν αλλά δε με νοιάζει .Το μαλάκα τον εκανα αρκετό καιρό και βαρέθηκα -να κάνουμε κάτι να κυκλοφορήσει ρε μαλάκα λίγο το αίμα.

3 σχόλια:

Evil Chef είπε...

Μια παρακέντηση ,2+ κουτιά παυσίπονα ,1 κουτί αντισταμινικά και μισό κουτί αντιβίωση ο μεχρι τώρα λογαριασμός απο την Παρασκευή που εκδηλώθηκε το πρόβλημα .
Μια "τυπική" ιγμορίτιδα που όμως εξελίχθηκε λίγο "ιδιαίτερα " ,προσβάλωντας τα υπερευαίσθητα ούλα μου και δημιουργώντας μου μια σακούλα με πιον και dead blood πάνω σε αυτα(επρεπε να αποβληθει οργανικά κατεβαίνοντας απο το φαρυγγα αλλα με κάποιο τροπο περασε στα ούλα ενα μερος -εδω εγινε η παρακεντιση) και μια στοματίτιδα(μολυνση στοματικης κοιλοτητας δλδ).
Ενα στομάχι που θυμίζει πυρηνικό αντιδραστήρα στην Ιαπωνία ,πυρετός ,διψα ,συχνοουρία και μέσα σε όλο αυτό να φωνάζω και στο κορίτσι με οση δύναμη είχα
-"Γαμώ την γκαντεμιά μου ,γαμώ.Γράφεται ιστορία εκεί εξω και εγω κάθομαι εδω μέσα σαν τον μαλάκα αντι να παω να γραψω στο βιβλιο και εγω μια λέξη ,ενα κόμμα ,μια τελεία ,κάτι τελοσπάντων να βάλω"
Κι μου χαμογέλαγε και με μπούκωνε με τα χαμομηλια και τα αλλα που θα μου στρωναν το στομάχικαι θα μου διωχναν το προβλημα , λέγοντας μου ότι θα είναι καιρό εκεί και πως θα εχω την δυνατότητα να βαλω πολλά σημεια στίξης αν το επιθυμήσω.
Κατί τετοιες στιγμές με κάνει και νιώθω...... ,γιατι εχει ολα τα του σπιτιου στο κεφάλι της ,τα χρόνια οικονομικά μας θέματα ,είχε και μενα σε φάση κατεδάφισης και όμως
δεν δυσανασχέτησε,δεν γκρίνιαξε , και είχε να μου πει κάτι που θα με ηρεμούσε και να συμμεριστει τις απόψεις μου παρότι οι δικες της πρακτικές δεν είναι των δυναμικών διεκδικήσεων,αλλα της ιδεολογικης επαναστασης.
Δε ξερω γιατί κάτι τετοιες στιγμές αισθάνομαι πολύ λίγος γι' αυτη την κοπέλα...

Ἅ λ ς είπε...

αρχιζω απο το τελος! ειστε τυχεροι που εχετε ο ενας τν αλλον! μπραβο ρε παιδια, δηλαδη πραγματικα...!

και εχουμε κ λεμε, ειμαι περηφανη που και η γενια μου κατι κανει και μενει στην ιστορια, νομιζω οτι καιρος ήταν! Επίσης, μην αγχωνεσαι θα ειμαστε καιρο εκει καιθα γραψεις οπως εγραψα εγω κι αλλοι τόσοι! μη σε νοιαζει...

οσο για τον λαζοπουλο εχω να σου πω οτι τα πρωτα χρονια μαρεσε, μετα μου ηταν αδιαφορος και τωρα δεν τον πολυσυμπαθω. με εκνευριζει η παραπληροφορηση και ο χρωματισμος της "επαναστασης" του. Ειχε ερθει καποτε στο σχολειο μας (απο το οποιο ειχε αποφοιτησει) και παρκαρε την τζιπαρα μπροστα, ενω μου μιλα για φτωχια και πείνα. Δεν πειράζει...

λοιπον, περαστικα φιλε μου! να ειναι γρηγορα περαστικα!

ΥΓ: Πωπω δεν πονεσαι η παρακεντρηση; φαινεται επωδυνη γενικα...

kovo voltes... είπε...

Λοιπόν, ναι, είναι εξαιρετικό αυτό που έγραψες. Και είναι ένα μεγάλο θέμα το ότι οι κυβερνώντες και οι παραγοντίσκοι δεν φοβούνται το κοινό των συγκεντρώσεων στις πλατείες, διότι προς το παρόν δεν δείχνει να έχει μια...κατεύθυνση. Ακούγοντας ωστόσο πολλούς να παίρνουν το μικρόφωνο και να μιλάνε, οι σκέψεις και οι προτάσεις που κατέθεσαν δεν ήταν καθόλου μα καθόλου κακές. Αν όλα αυτά συγκεντρωθούν, μπορούν να ανοίξουν ένα νέο δρόμο...Στις εποχές που ζούμε ΟΛΑ γίνονται. Στην Ελλάδα ΟΛΑ γίνονται. Οπότε, ποιός να ξέρει??
*είναι ευλογία να έχεις βρει έναν τέτοιο άνθρωπο πλάι σου. Μη νιώθεις λίγος. Δυνατός να νιώθεις για να μοιράζεσαι μαζί της και να της προσφέρεις απλόχερα ;))
**με την ιγμορίτιδα διαβολομαγειράκο μου το ξέρεις ότι δεν ξεμπερδεύει ποτέ κανείς, ε? Παθούσα χρόνια ολόκληρα, γι'αυτό στο λέω. Και φαντάσου πόσο εγώ υποφέρω τους χειμώνες με την υγρασία του νησιού μου! Υπομονή...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.