Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

8 Αντέχεις;

1996 .Σε μια πόλη στην βορειοανατολική Μακεδονία ,υπηρετώ το υπόλοιπο της στρατιωτικής μου θητείας.Μια όμορφη πόλη με λίγες διεξόδους για μένα ,μιας και δεν είμαι λάτρης του καφέ(αρα καφετέριες αποκλειόταν) και με αρκετά καλό φαγητό ,που όμως δεν προσφερόταν για νωρίς και ένα εξαιρετικό ροκ μπαρ που έγινε στέκι το 9μηνο που πέρασα εκεί.
Μια από τις επιλογές για τις απογευματινές ώρες της εξόδου ,πέρα απο τους μεγάλους περίπατους ,ήταν ο κινηματογράφος.Ταινιολάτρης γαρ ,την πρώτη φορά μπήκα δειλά στην αίθουσα μην γνωρίζοντας τι θα συναντήσω (σαν χώρο ,καθισματα,ακουστικη κ.α).Ομολογώ ότι ηταν σε εξαίσιο επίπεδο όλα και αυτό οφειλόταν στο μεράκι του ιδιοκτήτη της .Την περίοδο που ήμουν εκεί είδα περισσότερες απο 15 ταινίες άλλες καλές και άλλες λιγότερο.
Χρησιμοποιούσα σαν σύμβουλο-οδηγό στις επιλογές μου το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ που αγόραζε κάποιος απο τους αξιωματικούς της μονάδας  και κυκλοφορούσε στα γραφεία.Εκει διάβαζα υποθέσεις και κριτικές και μετά βουρ για την σκοτεινή αίθουσα.Να μην παραλείψω να σου πω ότι οι ταινίες που παιζόταν ήταν όλες πρωτης προβολής και το χρονικό διάστημα καθυστέρησης απο την αθηναική τους πρεμιέρα ήταν το περισσότερο 10 μέρες.


Μια μέρα διαβάζω για ταινία ενος πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη που αυτός που τη σχολίαζε έγραφε ότι βγαίνοντας από την αίθουσα αισθανόταν ότι είχε φάει μια τόσο δυνατή γροθιά στο στομάχι από αυτά που διαδραματίζοταν στο πανί.
Ορκίστηκα πως αν ερχόταν στην πόλη θα την έβλεπα.Οπερ και έγινε 2 βδομάδες μετά.
Η ταινία αυτή είναι το KIDS του Larry Clark.Ο σκηνοθέτης αυτός έχει μια αμεσότητα στη κινηματογραφησή του που σε σοκάρει. Τα θέματά του είναι απλά, αλλά βάζουν σε σκέψεις. Μαζεύει τους πρωταγωνιστές του από πάρκα και σχολεία. Είναι 14-16 χρονών και υποδύονται εφήβους της ίδιας ηλικίας.



 Mία παρέα εφήβων σεξουαλικά πολύ ενεργών, που πάνε σε πάρτυ, παίρνουν σκληρά ναρκωτικά και συχνάζουν σε πάρκα κάνοντας skateboard κάπου στη Νέα Υόρκη. Mία από τις κοπέλες πληροφορείται ότι έχει κολλήσει ΑIDS και ψάχνει αυτόν που την κόλλησε για να του το πει.Αυτή είναι η υπόθεση της ταινίας και ξεκινώντας απο το πρώτο καρέ που δείχνει τον 16χρονο πρωταγωνιστή να κάνει σεξ με ένα 12χρονο κοριτσάκι ένιωσα το στομάχι μου να στίβεται.Στο διάλλειμα είχα ψιλοιδρώσει και σκεφτόμουν αν άξιζε να δω και το υπόλοιπο μισό και πως με μια τέτοια διάθεση θα πήγαινα να φάω μετά.Τελικά έμεινα και η ταινία φρόντισε να με "αποτελειώσει".Βγήκα απο την αίθουσα ζαλισμένος και διαπιστώνοντας ότι και οι υπόλοιποι που ήταν στην προβολή έδειχναν κάπως έτσι.Φυσικά για φαγητό ούτε λόγος-έκανα ένα μεγάλο περίπατο και επέστρεψα.
Ενα χρόνο μετά το περιοδικό  έδινε την ταινία δώρο σε βιντεοκασέτα ,την οποία απέκτησα και ακόμη έχω στη συλλογή μου.Είχα την ευκαιρία να ξαναδώ την ταινία 2 ακόμη φορές και πάντα έλεγα ότι εδώ στη χώρα μας αυτές οι εικόνες-που δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο της εκεί κοινωνίας- δεν θα απαντηθούν ποτέ.Είχα την εντύπωση ότι δε θα γίνουμε τόσο  "αμερικανάκια" και πως τα παιδιά που μεγαλώνουν στην ελληνική οικογένεια έχουν καλύτερες βάσεις απο άλλα .Δέκα χρόνια μετά με θλίψη παρατηρώ ότι έκανα λάθος εκτίμηση.Μπορεί να μην έχουμε τα ακραία φαινόμενα της αλητείας που δείχνει η ταινία ή τις επαφές απο την ηλικία των 12 αλλά η αμερικανοποιήση της νεας γενιάς έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό...Δεν είμαι ούτε συντηρητικός ούτε πουριτανός αλλά έχω μάθει ότι αν δε σέβεσαι τον εαυτό σου ολοκληρωτικά δε μπορείς να σεβαστείς τίποτα μετά,δε μπορείς να είσαι σωστός πολίτης -γονιός-άνθρωπος...

Υ.Γ.Η ταινία φυσικά δε κυκλοφόρησε ποτέ στην χώρα μας -πέρα απο την κυκλοφορία του περιοδικού.Πρόσφατα την βρήκα σε κάποια σελίδα του εξωτερικού και την κατέβασα σε πολύ καλύτερη ποιότητα ,μόνο που ο υπότιτλος είναι στα αγγλικά.Ξεκίνησα λοιπόν την μετάφραση του υπότιτλου για να την έχω πλεον "ολοκληρωμένη" στη συλλογή μου και με αφορμή αυτή την διαδικασία την επανέφερα στο μυαλό μου.Ακόμη και σήμερα και έχοντας γνώση της ιστορίας που διαδραματίζεται νιώθω το ίδιο ακριβώς σφίξιμο...

8 σχόλια:

Γαμάει και Δέρνει είπε...

Πως θα τη βρω την ταινία; Με σπίνταρες!

Καλησπέρα

Evil Chef είπε...

Kαλημέρα και απο ΄μενα!
Καλως μας βρήκες!
Λοιπόν η ταινία βρίσκεται σχετικά εύκολα σε torrent sites-αν γνωρίζεις την διαδικασία αυτή είναι απλό- και το μονο που θα δυσκολευτείς λίγο είναι οι υπότιτλοι(δεν είναι όλοι όσοι κυκλοφορούν συγχρονισμένοι-εγώ εδώ δυσκολεύτηκα λίγο) .
Σκεφτόμουν να ανεβάσω κάπου το "αγγλικό" πακέτο (ταινία-υπότιτλος) και στο μέλλον να ανεβάσω κάπου και να ποστάρω και εδώ την ταινία με τον ελληνικό υπότιτλο.
Μεσα στο Σ/Κ θα φτιάξω τους τρόπους επικοινωνίας για να με βρίσκετε όσοι επιθυμείτε και μπορούμε να συννενοηθούμε κάπως έτσι(Μπορώ αν μένεις Αθήνα να στην γράψω και να βρεθούμε να στην δώσω{με αγγλικό υποτιτλισμό ,εννοείται})

Σε ευχαριστώ και πάλι n' we 'll keep in touch!

simone είπε...

μονο τις ηλικιες διαβασα και μου ηρθε μια παραζαλη.. που να την εβλεπα κιολας..

καλημερα...

Evil Chef είπε...

Simone

το να αντιμετωπίζεις κάτι που είναι πραγματικότητα-έστω αρρωστημένη- δεν είναι κακό.Είναι λιγάκι σκληρή η ταινία και δυσκολοχωνευτη,όμως δεν είναι η ζωή μας μόνο lemon popscile .
Αυτή είναι η dark side του καθαρματένιου μάγειρα -έχει και φωτεινή.Θα παρουσιαστεί ξανά μην ανησυχείς.

Alma Libre είπε...

Από τήν περιγραφή σου φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ,είπες υπάρχει στά torrentadika ????? εάν δέν την βρώ πάντως .. θά μέ ενδιέφερε εάν σέ περίπτωση τήν φτιάξεις ..
Αν θέλεις δές στήν προηγούμενη σου ανάρτηση

"ΕΔΩ"

στά σχόλια σου , σού έχω κάτι πού σού είχα υποσχεθεί ..
Καλημερούδια καί Καλή Κυριακή .

Evil Chef είπε...

Δε εχω ξεχάσει τίποτα ,Ελεύθερη ψυχή.
Στα προσεχως τα εχω...
Πλεον υπαρχουν και εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας και αν μπορω να σε βοηθησω με την ταινία θα το κάνω με πολύ μεγάλη χαρα.Α!Εχουμε αφήσει και κάτι περι μουσικής ανοιχτο ;)

Alma Libre είπε...

οοοκκκ !! αγαπητέ μου Chef !! :) , μέ τήν ησυχία σου ;)(απλά νόμιζα οτι δέν τά είδες .. μήν μέ μαλώνεις ..=(( χαχαχχα)
εγώ πήρα αυτό πού μέ ενδιέφερε από τούς εναλλακτικούς τρόπους σου ;) καί σέ έκανα add ,
θάχαρώ νά τά πούμε ;);)

~reflection~ είπε...

εεεεε......Αντεχω.....
http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/35.gif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.