Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

2 Αυτά που δεν προλάβαμε να δούμε...

Οταν δεν είμαι στα πολύ "κοινωνικά" μου ,συνηθίζω να χάνομαι στις σελίδες κάποιου βιβλίου.
Αγαπημένος κοντινός προορισμός η δημοτική βιβλιοθήκη που για επαγγελματικούς λόγους είχα ξεχάσει ,παρότι η κάρτα μέλους μου φανερώνει ότι ήμουν απο τα  πρώτα μέλη -ίσως και ο παλιότερος απο αυτούς που την επισκέπτονται τώρα.
Εχοντας και την κάρτα του κοριτσιού διαλέγω και για τους 2 βιβλία .Δεν είναι η τεράστια βιβλιοθήκη αλλά υπάρχουν αρκετές επιλογές.
Πρόσφατα διάβασα το βιβλίο ενος γιατρού ,του Γίωργου Δενδρινού που έχει τίτλο "Σάμαλι και κώκ".
Μιλάει για τα παιδικά -εφηβικά χρόνια του στο Χαλάνδρι ,κάπου όπως το υπολόγισα στα μέσα του 60 μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 70.
Όμορφες εικόνες ,γειτονιά,μυρωδιές από τις μπουγάδες και τους κήπους με τις γαρδένιες και τις τριανταφυλλιές ,αλάνες ,σκόνη ,δύσκολα μα αγνά χρόνια.
Μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια στο νησί πριν το αλλοτριώσει τελείως η τουριστική ανάπτυξη .Ένας τόπος που είχε κρατήσει κάποια πράματα ακόμα.
Σήμερα μονάχα στα σοκάκια της παλιάς πόλης ,εκεί που με το ποδηλατό μου γύριζα πιτσιρίκος μπορείς να μυρίσεις το φαγητο της νοικοκυράς ,το μαλακτικό -πράσινο μήλο- στα σεντόνια που κρέμονται σαν σκεπές πανω απο το κεφάλι σου πιασμένα στα σχοινιά απο παραθύρι σε παραθύρι στα αντικριστά σπίτια,να κλέψεις για το κορίτσι σου ένα τριαντάφυλλο ή ένα νυχτολούλουδο.
Διαβάζοντας το βιβλιο αυτό με έπιασε μια θλίψη  και  μου φάνηκαν ξαφνικά όλα αυτά που έχω πολύ ευτελή-δεύτερα.Δεν αντιλέγω ότι αυτοί οι άνθρωποι περάσαν δύσκολα ,με αρκετές ελλείψεις ,σε δύσκολες πολιτικά και πολιτειακά εποχές.Όμως είχαν άλλα πράγματα ,πιο σημαντικά,πιο ανθρώπινα.


Εκεί στο τέρμα Φραγκοκλησσιάς (μια γειτονιά που χάθηκε για να γίνει η Αττική οδός) βρίσκονται αυτά που δεν προλάβαμε κάποιοι να δούμε και να ζήσουμε.Οπως γράφει και το οπισθόφυλλο της έκδοσης "Σαν παλιά ελληνική ταινία που δεν θα χορτάσουμε ποτέ όσες φορές κι να την έχουμε δει, κι ας την ξέρουμε όλη απ’ έξω κι ανακατωτά."
Για αυτούς που οι εικόνες του παλιού κινηματογράφου προκαλούν συγκίνηση ,το βιβλίο αυτό είναι ιδανικό.Αλλά και για ολους τους υπόλοιπους που θέλουν να κάνουν ένα ταξίδι σε κάποια λιγότερα πονηρεμένα και πονεμένα χρόνια από τα δικά μας.


Σάμαλι και κωκ
Έτος έκδοσης: 2005
Συγγραφέας: ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ

2 σχόλια:

Alma Libre είπε...

καί εγώ είμαι "βιβλιοφάγος" ....άστα .. τώρα διαβάζω τό " Σέ Κώμα " τής Joy Fielding ένα ατμοσφαιρικό αστυνομικό μυθιστόρημα ..στό συστήνω ανεπιφύλακτα..
Καί από οτι παρατήρησα από Σκούφο " έκλεισες " ..εάν θέλεις πέρνα από τό blog μου
εδώ
σέ περιμένει αυτό πού σού υποσχέθηκα ...(δέν τό βρήκα σέ χρυσό .. αλλά αυτό τό έφτιαξα μέ τά χεράκια μου ..χιχιιχιχιχιι )
Καλό απόγευμα .
Φιλιά.

Αγανακτισμένη Έφηβη είπε...

και εγώ είμαι βιβλιοφάγος... βέβαια, αυτήν την περίοδο έχω περιορίσει λίγο το χόμπι μου αυτό καθώς διαβάζω για πανελλήνιες. :Ρ
ενδιαφέρον ακούγεται αυτό το βιβλίο... πολύ νοσταλγικό, όπως και το ποστ σου άλλωστε... μου θύμισες τα παιδικά μου χρόνια... τι όμορφα που φαινόταν όλα τότε...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Από το Blogger.